چرا باید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید؟2022-05-21
تبلیغات اینستاگرام همراه با صفر تا صد نکات مهم تبلیغ در اینستاگرام
برای به کار گرفتن آموخته هایتان همین امروز میتوانید اولین کمپین اینستاگرام خود را راه اندازی کنید. اکنون وقت آن رسیده است تا بودجه روزانه و مدت زمان موردنظر خود برای نمایش تبلیغات را انتخاب کنید. توجه داشته باشید؛ آن دسته از استوریهای تبلیغاتی میتوانند به خوبی توجه کاربران را به خود جذب کنند که درست همانند استوریهای ارگانیک طراحی شده باشند.
استوری به یکی از اصلیترین بسترها برای تبلیغ به خصوص در بین اینفلوئنسرها تبدیل شدهاست. اینفلوئنسرها میتوانند به راحتی اسم شما را بر سر زبانها بیندازند و برند شما را محبوب کنند و در نهایت به فروش بیشتر شما کمک کنند. اما جالب است بدانید خیلی از این پیجهای به اصطلاح بزرگ اینستاگرام، بعد از تغییرات الگوریتم اینستاگرام، دیگر بزرگ به حساب نمیآیند. خیلی از این پیجها با رباتهای فالو آنفالو و یا خرید فالوور به این تعداد فالوور رسیدهاند.
قدم هشتم: تبلیغات اینستاگرام خود را منتشر کنید
اگر سوالی دارید، از طریق بخش نظرات آن را با ما مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم. در گذشته شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود نداشت و برای تبلیغات باید به سراغ صدا و سیما، روزنامهها، مجلات یا بیلبوردها میرفتید. در حالی که بسیاری از کسب و کارهای کوچک بودجه و شرایط لازم برای تبلیغ در این رسانهها را نداشتند. این روزها تبلیغات اینستاگرامی به کسب و کارهای کوچک هم فرصت خوبی برای دیده شدن میدهد، حتی با بودجه کم. از طرف دیگر، اینستاگرام فرصت رقابت کسب و کارهای کوچک با برندهای بزرگ را فراهم کرده است و این موضوع به نفع مخاطبان است.
در کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ آزموده را دوباره آزمودن خطاست! بررسی کنید رقبای شما از چه روشهایی برای تبلیغات استفاده میکنند و چه نتیجهای به دست میآورند. با تحلیل هوشمندانه تبلیغات آنها میتوانید در بودجهای که برای آزمون و خطا صرف میشود، صرفهجویی کنید.
برنامههای بسیاری برای ویرایش صدا، تصویر و ویدیو وجود دارد که هرکدام کاربرد مختلف و نتیجه متفاوتی دارد. تفاوت این نوع تبلیغ با تبلیغات چرخوفلکی این است که میتوانید از هر تصویر به صفحات محصولات مختلف لینک بدهید و مجموعهای از محصولات را تبلیغ کنید. تبلیغات مجموعهای اینستاگرام در حقیقت شبیه به تبلیغات چرخوفلک است، چون بهصورت مجموعهای از تصاویر یا ویدیوهایی است که با کشیدن انگشت میتوان آنها را تماشا کرد. ایا بعد از باز کردن اکانت بیزینسی در اینستاگرام برای استفاده کردن از کمپین های مختلف مثل اسپانسری .گزینه ای وجود دارد که ان را انتخاب کنیم یا مورد های دیگه مثل (آگاهی) یا (توجه). این پستها به وضوح با عبارت “Sponsored” برچسبگذاری و مشخص میشوند. نمایش یا عدم نمایش یک تبلیغ، بر اساس قیمت و ارتباطات کاربر مشخص میشود.
از جمله موارد مهم، ساختن پیج و صفحه جذاب است، که با این اقدام، فرصت افزایش تعداد فالوورها بعداز ورود کاربر به صفحه افزایش مییابد. بر اساس آمار، حدود 30 درصد از جمعیت ایران کاربر اینستاگرام هستند. این یعنی تعداد زیادی از مخاطبان هدف شما در این شبکه اجتماعی فعالیت میکنند. در حالی که پلتفرمهای دیگر تعداد کمتری مخاطب دارند و نمیتوانید به گستردگی اینستاگرام مخاطب هدف جذب کنید. به عبارت سادهتر، در مقایسه با سایر روشها اینستاگرام مخاطب هدف بیشتری برای شما جذب میکند و این یعنی رشد حداکثری کسب و کارتان.
این روش به شرکتها کمک میکند تا با ارتباط برقرار کردن با افراد معروف و محبوب، محصولات یا خدمات خود را بهتر معرفی کنند و بازخوردهای مثبت بیشتری دریافت کنند. برگزاری مسابقات، قرعهکشی و چالشها یکی دیگر از بهترین روشها برای جلب توجه و فعالیت کاربران در اینستاگرام است. با برگزاری این مسابقات، کاربران میتوانند به راحتی شرکت کنند و جوایز جذابی را برنده شوند. این روش علاوه بر افزایش فالوورها، باعث افزایش اعتبار و تعامل با کاربران نیز میشود. به راحتی میتوانید شرکتکنندگان را به انجام این مسابقات تشویق کنید و از این روش برای تبلیغات خود استفاده کنید. البته کسب سود بیشتر از بازاریابی اینستاگرام مستلزم این است که تسلط کاملی نسبت به انواع تبلیغات در این شبکه اجتماعی و تنظیم یک استراتژی تبلیغاتی موثر داشته باشید.
بر اساس تحقیقی که npsk انجام داده، اینستاگرام 1.85 درصد نرخ تبدیل را ثبت کرده است. تبلیغات شما در اینستاگرام نباید حالت تبلیغگونه داشته باشد، منظورم این است که کاربر به محض دیدن تبلیغ شما، پی نبرد که این یک تبلیغ است! احتمالاً تبلیغاتی را دیدهاید که کپشن نامرتبی دارند و همینطور آیدی پیج، چندینبار تکرار شده است. در اینجا، مشخص است که آن یک تبلیغ است و معمولاً کاربر، خیلی زود از روی تبلیغ رد میشود و به سراغ پست بعدی میرود. پس استفاده از کپشنهای کوتاه، میتواند به بیشتر دیدهشدن تبلیغتان کمک کند.
هدف ما جلب رضایت کامل مشتریان و کمک به موفقیت آنها در فضای وب می باشد. در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد که چرا تبلیغات در اینستاگرام میتواند برای کسبوکار شما مفید باشد و چگونه میتوانید از آن بهرهبرداری کنید. تبلیغات هنری است که در طول زمان و با توجه به ظهور رسانهها و کانالهای جدید همواره درحال رشد و تغییر است. با این اوصاف 5 راهکار ثابت وجود دارد، که پیاده کردن آنها باعث میشود تبلیغ شما در هر بستری و به هر شکلی، پیام خودش را به بهترین شکل ممکن منتقل کند. در ادامه 5 استراتژی برای ایجاد تبلیغات موثر را معرفی و بررسی کردهایم. بازاریابی، نقشهراهی جامع برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان است، در حالی که تبلیغات ابزار قدرتمندی است که با استفاده از پیامهایی متقاعدکننده، این نقشه را به نتیجه میرساند.
برای انتخاب این پیجها به جز میزان مشارکت به فالوورهای آنها و محتوای پیج دقت کنید تا به کسب و کار شما نامرتبط نباشند. فالوورهای آنها این تبلیغات را میبینند و احتمالا شما را فالو میکنند. بعد از هر کمپین از پیجها گزارش آنالیز پست را بخواهید تا ببینید که این تبلیغ بازدهی مناسب داشته است یا نه. استفاده از هشتگهای مرتبط با موضوعات و صنعت خود میتواند به شما کمک کند تا محتواهای شما در بین کاربران پرطرفدار شوند. هشتگها به کاربران اجازه میدهند تا مطالب مرتبط را بیابند و با برند شما در ارتباط باشند.
یکی از آسانترین روشهای تبلیغ در اینستاگرام، پروموت کردن پستهایی است که از قبل در اکانت اینستاگرام شما آپلود شدهاند. قسمت اکسپلور اینستاگرام جایی است که در آن کاربران با توجه به سابقه فعالیت خود در پلتفرم، با محتوا جدید روبرو میشوند. همانطور که میدانید موضوعات مربوط به طنز بازدیدکنندگان بسیاری در اینستاگرام دارند. در صورتی که این امکان برای شما وجود ندارد، سعی کنید با افراد فعال در این زمینه همکاری کنید. امروزه این رسانه اجتماعی برای بسیاری از کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.
به نظر من حتی با اعمال محدودیتها روی اینستاگرام هم باز مخاطبها در آن حضور خواهند داشت. این ماجرا درست مثل ماجرای اعمال محدودیتها روی تلگرام است که حتی با وجود محدودیتها هنوز هم مخاطبان خود را دارد. اینستاگرام، پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است که ایرانیها در آن فعالیت میکنند.البته ایرانیها در توییتر هم فعال هستند اما به دلیل محدودیتها حضور در آن چندان ساده و پرشور نیست. شبکه اجتماعی لینکدین هم یک فضای تخصصی است که هر کسب و کاری نمیتواند در آن فعالیت کند.البته ناگفته نماند که همه کسب و کارها هم نمیتوانند در اینستاگرام فعالیت کنند. اگر پس از مطالعه مقاله، تشخیص دادید که حضورتان در اینستاگرام ضروری است، باید برای تبلیغ در آن آماده شوید. آمار نشان میدهد اینستاگرام در ماه یک میلیارد کاربر فعال دارد و بعد از فیسبوک دومین شبکه اجتماعی پرطرفدار در جهان است.
هر همکار فروش یک لینک اختصاصی دارد که از طریق آن محصولات و خدمات را تبلیغ کرده و کمیسیونهای حاصل از فروش را دریافت میکند. یکی از دیگر از معروفترین سیستمهای همکاری در فروش ایرانی، میهن استور است. بعد از عضویت در میهن استور میتوانید یک لینک اختصاصی برای فروش کالا و خدمات مشخص شده دریافت میکنید. سپس با ساخت کانال تلگرام، اینستاگرام یا سایت میتوانید محصولات و خدمات را تبلیغ کنید. شاید بتوان گفت یکی از مهمترین بخشهای نحوه تبلیغات در اینستاگرام، تعیین بودجه و برنامه است.
پس کسب و کارهای کوچک با هزینه محدود میتوانند به سراغ این روش تبلیغاتی بروند و در کنار آن از دیگر مزایای تبلیغ در اینستاگرام هم بهرهمند شوند. شاید در هیچ کدام از شبکههای اجتماعی فعال در ایران، به اندازه اینستاگرام برندهای بزرگ و اینفلوئسرها فعالیت نداشته باشند. همین مسئله باعث شده تا بتوانید از طریق ارتباط برقرار کردن با آنها به رشد و توسعه برند خود کمک کنید. انتشار تبلیغ در اینستاگرام برندهای بزرگ و اینفلوئنسرها به بیشتر دیده شدن شما کمک میکند و در نهایت، تاثیر زیادی روی بزرگتر شدن کسب و کارتان دارد.
بلکه از طریق دیما افیلیت میتوانید با کسب و کارهایی که برای فروش محصول و خدمات خود نیاز به همکار فروش دارند، آشنا شوید. یکی از مهمترین بخشهای شات کردن در اینستاگرام، تگ کردن صفحه مورد نظر است. بدون تگ کردن، مخاطبان نمیتوانند بهراحتی به صفحه معرفیشده دسترسی پیدا کنند. باتوجهبه اینکه اینستاگرام کاربران بسیاری دارد، میتوان گفت استفاده از این پلتفرم برای تبلیغات بسیار موثر و البته مقرونبهصرفه است. نحوه تبلیغات در اینستاگرام به نوع کسبوکار، مخاطبان و بودجه مشاغل بستگی دارد. تبلیغات اینستاگرام میتواند تاثیر چشمگیری بر رفتار خرید مخاطبان داشته باشد.
همچنین، با افزایش تعداد فالوورها و لایکها، احتمال فروش بیشتر نیز افزایش مییابد. اما برای دستیابی به این هدف، باید به صورت هدفمند و استراتژیک تبلیغات خود را انجام دهید تا به نتایج مطلوب دست یابید. به همین دلیل، تبلیغات در اینستاگرام اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه کنید. تبلیغات در بستر اینستاگرام، راهی برای افزایش آگاهی از برند، افزایش وفاداری مشتریان به برند و در نهایت فروش بیشتر است. در این مرحله میتوانید تصمیم بگیرید که آیا تمایل دارید بودجه تبلیغاتی خود را بهینه کنید یا خیر! اگر گزینه «Advantage Campaign Budget» را انتخاب نمایید، پلتفرم بودجه را میان مجموعههای تبلیغاتی شما توزیع میکند.
قدم بعدی از آموزش تبلیغات در اینستاگرام به بهینهسازی و انتخاب زمان تبلیغ اختصاص یافته و باید درباره اینکه چه زمانی برای نمایش تبلیغ مناسب است، تصمیم بگیرید. انجام این کار، پیگیری و مدیریت تبلیغاتهایی که به صورت همزمان انجام میشوند را برای شما راحتتر خواهد کرد. در تبلیغات خود دسته مدنظر خود را انتخاب و سپس جزئیات کمپین را مشخص کنید. علاوه بر این کسب و کارهای آنلاین می توانند از ویژگی های دیگر اینستاگرام مانند افزودن فیلترهای عکس ، جلوه های ویدئویی و متن برای ایجاد تبلیغات سرگرم کننده و خلاقانه و جذب مشتری بیشتر استفاده کنند. پیدا کردن پیج، اینفلوئنسر و سپس تشکیل کمپین و مشخص کردن میزان بودجه و زمانبندی مهمترین مراحل تبلیغات در این شبکه اجتماعی است. با رعایت این نکات در تبلیغات اسپانسری میتوانید از مزایای تبلیغ در اینستاگرام بهرهمند شوید و در هزینههایتان صرفه جویی کنید.
پس از انتشار تبلیغات در اینستاگرام، به مدت اجرای کمپین، عملکرد آن را ارزیابی کنید. از ابزارها و آمارهای پیشرفته اینستاگرام برای اندازهگیری بازدهی و اثربخشی کمپین استفاده کنید. از امکانات اینستاگرام برای تعیین مدت زمان تبلیغات و همچنین کنترل هزینهها بهرهبرداری کنید. این شامل تعیین مشخصات مخاطبان هدف مانند سن، جنسیت، محل زندگی، علایق و نیاز آنان است.
اگر کسب و کار شما نیز طوری است که این کمپینها را برگزار میکنید، بهتر است که قبل از کمپین اصلی، آن را در مقیاس کوچکتر تست کنید. نوع دیگری از تبلیغات نیز وجود دارد که البته این تبلیغ به صورت مستقیم نیست و همه نمیتوانند آن را ببینند. در این روش، صاحبان پیجها با استفاده از اکانت اصلی یا اکانتهای دیگر، به ارسال خودکار پیام، به دایرکت کاربران از طریق رباتها اقدام میکنند. استفاده از این روش زیاد توصیه نمیشود، چرا که معمولاً اگر شخصی ببینید چنین پیام تبلیغی برای او دایرکت شده، احتمالاً آن اکانت را بلاک خواهد کرد. صاحبان این پیجها، در قبال مبلغی که دریافت میکنند، تبلیغات صفحات یا کسب و کارهای دیگر را درون پیج خود قرار میدهند که این مورد نیز روشهای مختلفی دارد و در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد.
اگر شما ممکن است، میتوانید لینکهای مستقیم به وبسایت یا محصولات خود را در استوریها قرار دهید. این کار به کاربران امکان می دهد که به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند. مجموعه پی سی وب با بیش از ۱۲ سال تجربه در زمینه طراحی و پشتیبانی وبسایت، مفتخر است که به کسبوکارهای مختلف در تقویت حضور آنلاین خود کمک میکند. ما با تیمی متخصص و متعهد، خدماتی با کیفیت بالا ارائه میدهیم که شامل طراحی سایت، توسعه وبسایت ، بهینه سازی سایت و ارائه پشتیبانی مستمر و حرفهای است.
هم میتوانید این کار را از طریق اکانت فیس بوک انجام داده و هم از طریق اینستاگرام انجام بدهید. برای تبلیغ پست های خود بهتر است از موبایل استفاده کنید و برای انجام این کار از گزینه Promote استفاده کنید. محبوب ترین آنها استفاده از آگهی های اسپانسر، تبلیغ در پیج اینفلوئنسرهای محبوب، تبلیغات با ویدیو، آگاهی و … هستند. تبلیغات در اینستاگرام حداقل نصف تبلیغات فیسبوک هزینه دارد و میزان تاثیر گذاری آن 2 برابر بیشتر است.
این دیده شدن گسترده، نه تنها تصویر مثبتی از برند میسازد بلکه در طول زمان به افزایش وفاداری مشتریان نیز کمک میکند. تبلیغات اینستاگرام در حقیقت استفاده از ویژگیها و امکانات این پلتفرم برای معرفی برند، محصولات و خدمات است تا کسبوکارها با جذب بیشتر مخاطب به افزایش فروش و رشد سود برسند. با توجه به این که این نوع از تبلیغات، امکان خرید مستقیم را برای کاربران فراهم میکند؛ این متد را میتوان یکی از مناسبترین گزینههای تبلیغاتی برای فروشگاههای اینترنتی در نظر گرفت. وقتی که کاربران بر روی این تبلیغات کلیک میکنند؛ به محیطی منتقل میشوند که در آن میتوانند اطلاعات بیشتری راجع به محصولات شما به دست آورده و بدین ترتیب خرید خود را تکمیل کنند. توجه داشته باشید که تبلیغ در اینستاگرام به عنوان نوعی سرمایهگذاری در نظر گرفته میشود که در آن شما نام برند و محصولات یا خدمات آن را در معرض دید کاربران هدف خود قرار میدهید. در حقیقت در برخی از مواقع هدف از تبلیغات در اینستاگرام، فروش کالا و یا خدمات نبوده و ما میخواهیم تا با استفاده از این متند تبلیغاتی، نام و شهرت برند خود را در ذهن کاربران ماندگار کنیم.
پس با این توضیحات، روش تبلیغات اسپانسری یا Instagram Ads هدفمندترین روش تبلیغات در اینستاگرام است. جهت بالا بردن اعتماد کاربران به صفحات شما، اهمیت دارد که اطلاعات تماس به صورت واضح در دسترس کاربران قرار گیرد. تجربه نشان میدهد که صفحاتی که اطلاعات تماس دارند، بیشتر به آنها اعتماد میشود. همچنین با درج اطلاعات تماس، کاربران میتوانند به راحتی سوالات و مشکلات خود را مطرح کنند. شما می توانید برای رسیدن به هدف گذاری از ابزارهای مکان ، اطلاعات جمعیتی ، علایق ، رفتار و موارد دیگر در اینستاگرام استفاده کنید.
قدم ششم؛ محل نمایش تبلیغات خود را مشخص کنید
به خصوص اگر ادمین شبکههای اجتماعی باشید، روش درست استفاده از شات به رشد پیج اینستاگرام شما کمک زیادی میکند. این هزینهها شامل تولید محتوای مناسب و باکیفیت، طراحی صفحه فرود (Landing Page)، طراحی صفحه اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها و… است. همچنین باید تعیین کنید که چند پست، استوری، ریلز یا… در روز خواهید داشت. ممکن است بخواهید برای شروع تبلیغات در اینستاگرام، یک پست مهمان در صفحاتی که کاربران زیادی دارند، مانند صفحات اینستاگرام اینفلوئنسرها منتشر کنید. در این صورت بهتر است محتاطانه پیش بروید، چون این کار هزینه بالایی برای شما دارد و جدا از آن، گاهی استفاده از اینفلوئنسرهای پرحاشیه نتیجه منفی برای کسبوکار شما خواهد داشت. چشمانداز تبلیغات اینستاگرام دستخوش تغییرات و پیشرفتهای ارزشمندی شده است و فرصتهای جدید و هیجانانگیزی در اختیار کسبوکارها قرار میدهد تا با مخاطبان هدف خود در ارتباط و تعامل باشند.
حتی ممکن است لازم باشد یکی از روشها را به طور کامل حذف کنید و بودجهای برایش اختصاص ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایجاد تبلیغات اینستاگرامی، می توانید از مقالات سایت دایان افیلیت کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که موفقیت در تبلیغات نیاز به آزمون و خطا دارد. بنابراین همیشه آماده باشید تا برنامه های خود را بهبود بخشید و با تغییرات بازار سازگار شوید. با پیگیری و تحلیل عملکرد تبلیغات خود، میتوانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید و به هدفهای کسب و کاری خود نزدیک شوید.
- {
- بسیاری از روشهای تبلیغاتی نظیر بیلبورد، تبلیغات در تلویزیون یا رادیو نیاز به مجوز مراکز دولتی و طی کردن فرآینده پیچیده دارند. |}
- سایت دیما افیلیت برای فروش محصولات خودش نیاز به همکار فروش ندارد.
- چنانچه قصد تبلیغات در اینستاگرام را دارید؛ از 2 طریق میتوانید این کار را انجام دهید. {
- اگر خیلی زیاد تبلیغ میگذارند که گزینهی خوبی برای تبلیغات نیست و باید در پیجهایی تبلیغ گذاشت که در طول روز، خیلی کم تبلیغ میگذارند. |}{
- شاید هدفمندترین نوع تبلیغات در اینستاگرام، از همین روش تبلیغات اسپانسری یا Instagram Ads باشد. |}
- فرض میکنیم پیج شما در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت میکند، مثلاً پیراهن تیمهای معتبر اروپایی را میفروشید.
این پیجها ممکن است دارای فالوور کمتری باشند، اما تبلیغات در آنها به دلیل انطباق بیشتر با مخاطبان هدف، موثرتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر یک پیج فروش محصولات ورزشی دارید، تبلیغات خود را در پیجهای مرتبط با ورزش و تناسب اندام انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. همکاری با برندها یک روش موثر برای افزایش تعامل با مخاطبان و دیده شدن تبلیغات شما است. اولین روش، همکاری با برندهایی است که مخاطبان مشابه شما دارند اما در حوزه تخصصی شما فعالیت نمیکنند. این همکاری میتواند با راهاندازی کمپینهای مشترک و ارائه جوایز مشترک به مخاطبان انجام شود و باعث تبلیغ پیج در اینستاگرام شما شود.
با روی کار آمدن و سپس محبوبشدن استوری، از این ابزار به مراتب بیشتر استفاده میشود. استوری، ابزاری در اینستاگرام است که معمولاً مطالبی که اهمیت کمتری دارند، در استوری قرار داده میشوند. اما یکی از دلایلی که این نوع تبلیغ را محبوبتر کرده، امکان قرار دادن لینک وبسایت یا دیگر لینکها در استوری است.
اینستاگرام یک پلتفرم عظیم است که این موضوع دلیل بسیار خوبی برای حضور و داشتن تبلیغات در آن است. تبلیغات همان جملاتی است که مادرمان برای اینکه اسفناج بخوریم، بهکار میبرد؛ اینکه «اسفناج خیلی خواص دارد و تو را قوی میکند»، یا «اسفناج غذای محبوب ملوان زبل است» و اینجور چیزها. شاید برایتان جالب باشد که حدود 9٪ از بازاریابان افیلیت سالانه بیش از 50,000 دلار درآمد دارند. درآمد سالانه بازاریابان در سایتهای خارجی میتواند بین 10,000 دلار تا 400,000 دلار متغیر باشد. بعد از فروش هر محصول یا خدمت مبلغ مشخص شده به عنوان پورسانت برای شما واریز میشود. بازار افیلیت مارکتینگ در سال 2023 به ارزش 15.7 میلیارد دلار رسیده است.
چرا باید کسب و کاری که بعضاً چندمیلیون تومان، تنها برای ۱ روز تبلیغ خود صرف میکند، محتوای باکیفیتی را ارائه ندهد؟ منظورم از محتوای باکیفیت، ویدیو یا عکسی است که به عنوان تبلیغ قرار داده میشود. بارها دیدهام که تصاویر بیکیفیت و نه چندان جذابی را به عنوان تبلیغ قرار دادهاند. پیجی که برنامهی محتوایی مشخصی ندارد، به هیچوجه برای تبلیغات مناسب نیست. البته تبلیغات اینستاگرام تنها به تبلیغات بنری و ویدیویی خلاصه نمیشود.
با اینکه تبلیغات در پیج های عمومی برای اکثر پیج ها نمیتواند بازخورد زیادی داشته باشد، ولی اگر بر اساس اصول درست تبلیغات در اینستاگرام پیش بروید، میتوانید بازخورد قابل توجهی را به دست بیاورید. تبلیغات در اینستاگرام یکی از روش های افزایش فالوور، بازدید، فروش و … است که حالا بازخوردی که دریافت میکنید، بستگی به نوع استراتژی شما دارد. هدف ما این است که به شما نشان دهیم چگونه میتوانید با تبلیغات خود نتایج قابل توجهی کسب کنید. برای ما اهمیت دارد که پول خود را در جایی هزینه کنید که موثر باشد. تبلیغات به معنای پرداخت مبلغی برای یک اینفلوئنسر تنها نیست؛ بلکه خودتان باید فکر کنید و به بهبود پیج خود اهمیت بدهید.
البته شاید این پیجها هم در میان محتواهای تولیدی خود از محتواهای گردآوری شده یا ترکیب محتواها هم استفاده کنند. علت اینکه من دسته دوم و سوم را از هم تفکیک کردم این است که شیوه تبلیغ و انتقال پیام در هر کدام از این پیجها متفاوت از دیگری است. با توجه به نوع تبلیغ انتخابی، باید محتوای جذاب و خلاقانه ایجاد کنید. محتوا باید توجه مخاطب را جلب کنند و پیام تبلیغاتی را به صورت واضح منتقل کنند. نوع تبلیغ انتخابی به عنوان یکی از عوامل اصلی تعیینکننده هزینه است.
در واقع، فقط یک کار میماند و آن هم انتشار محتوا است که توسط این پیجها انجام میشود. کمپین تبلیغاتی اینستاگرام یک مجموعه از تبلیغات است که بهطور هماهنگ در پلتفرم اینستاگرام اجرا میشود تا هدف مشخصی را دنبال کند. این اهداف میتوانند شامل افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش، یا ترویج یک رویداد خاص باشند.
تعیین برنامههای ویرایش عکس و فیلم، تعیین هدف، تعیین مخاطب، تعیین بودجه، تعیین برنامه و کمپین تبلیغاتی و در نهایت ارزیابی نتایج تبلیغات مهم است. مهمترین موضوع این است که بدانید مخاطبانتان از چه جنسیتی بوده و در چه بازه سنی قرار دارند. به این ترتیب میتوانید با کیفیت بهتری با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و از نظرات و نیازهای آنها باخبر شوید. برای مثال شما پستی برای تبلیغ یک همایش در اینستاگرام منتشر میکنید. میخواهید این پست تا پایان مدت ثبتنام برای حضور در این همایش، 5000 بازدید داشته باشد. تبلیغات اکسپلور درواقع همان تبلیغاتی هستند که همراه با بقیه پستهای اینستاگرامی برای کاربران در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده میشوند.
کمپینهای تبلیغاتی اینستاگرام میتوانند شامل انواع مختلفی از تبلیغات باشند، از جمله پستهای تبلیغاتی، استوریها، تبلیغات کاروسل، و تبلیغات دایرکت. به آن تبلیغات هدفمند هم گفته میشود و نقطه مقابل تبلیغات گسترده به شمار میرود. معمولا بودجه زیادی برای انجام تبلیغات گسترده، در نظر گرفته میشود. مثلا وقتی با هدف فروش محصول، دست به تبلیغ میزنیم در کنار آن افزایش فالوور و آگاهی از برند هم صورت میگیرد. حضور ما در اینستاگرام در قالبهای مختلفی مثل یک کسب و کار، بلاگر یا یک پیج شخصی به این معنا است که میخواهیم این پیام ویژه را به مخاطبان خودمان برسانیم. ما هم به عنوان یک کسب و کار میتوانیم در آنجا حضوری موفق داشته باشیم و از پتانسیلهای آن بهره بگیریم.از طرفی، اینستاگرام، تنها شبکه اجتماعی است که هنوز در ایران محدود نشده است.
{اینفلوئنسر مارکتینگ BANNAER ID
|}این وسط، تعدادی پیج سلبریتی، هنرمند، خواننده، فوتبالیست و… وجود دارند در دسته اینفلوئنسرها قرار میگیرند. بخشی از این هنرمندان و خوانندهها به سمت تبلیغات رفتهاند و از طریق استوری و پست، تولید محتوای تبلیغاتی را انجام میدهند. البته باز هم این امکان وجود دارد که ارتباط برقرار کردن با آنها سخت باشد.
شما پیش از تبلیغات باید مشخص کنید قرار است با انتشار این محتوا به چه چیزهایی برسید. بهتر است هدفی که تعیین میکنید از شخص SMART پیروی کند؛ یعنی مشخص، قابل سنجش و اندازهگیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد. به معیارهایی مانند نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل و هزینه به ازای تبدیل (CPA) توجه کنید. این ویژگی ها به شما کمک می کنند تا بفهمید تبلیغات شما چقدر مطمئن هستند. پس از اجرای تبلیغات، مهم است که عملکرد آنها را تحلیل و بهینه سازی کنید. با استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، میتوان فهمید که کدام یک از بهترین عملکردها را دارند و به کدام نیاز دارند .
درواقع آنچه قیمت تبلیغات اینستاگرام را تعیین می کند میزان اعتبار و شهرت پیج تبلیغ کننده است؛ برای مثال اینفلوئنسرهایی مانند سرنا امینی یا هومن ایرانمنش نرخ خیلی بالایی برای تبلیغات دارند. تبلیغات در اینستاگرام میتواند هزینهبر باشد، بهویژه اگر هدف شما دستیابی به نتایج سریع و قابل توجه باشد. با این حال، این پلتفرم به شما این امکان را میدهد که بودجه خود را مدیریت کنید و تبلیغات خود را بر اساس نیاز و اهداف کسبوکار تنظیم کنید.
این ارتباط دوطرفه باعث ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر از سوی مشتریان میشود. با استفاده از روشهای موثری که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، میتوانید برندی بسازید که نهتنها مشتریان را جذب میکند، بلکه مشتریان شما را وفادار و فروشتان را افزایش میدهد. اگر این اصول را بهدرستی بهکار بگیرید، برندتان به نامی ماندگار تبدیل خواهد شد؛ درست مثل تبلیغات که در طول زمان، همچنان بهعنوان ابزاری قدرتمند باقیمانده است. برای موفقیت در تبلیغات، مهم است که اهدافی که میخواهید برندتان با آنها شناخته شود را شناسایی کنید و این مفاهیم را از طریق داستانها یا ویدئوهای جذاب در تبلیغات خود بگنجانید. همچنین، همکاری با اینفلوئنسرهایی که با ارزشها و شخصیت برند شما همخوانی دارند، میتواند ارتباط مثبت برند شما با مخاطبان را تقویت کند و تأثیر ماندگاری بر مخاطبان بگذارد.
این آمار نشان میدهد که شبکههای اجتماعی شایستگی به نمایش گذاشتن تبلیغات شما را دارند. چرا که به برندها این فرصت را میدهند تا با مشتریان از هر گروه سنی و در مقیاس وسیع ارتباط برقرار کنند. تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند. دانستیم که تبلیغات یک ابزار قدرتمند است که کالاها و خدمات را از یک «محصول معمولی» به یک تجربه خرید بهیادماندنی برای مشتری تبدیل میکند.
اینستاگرام و تبلیغات هدفمند