سئو بینالمللی تکنیکهای جذب کاربران از کشورهای مختلف!

سئو بین‌المللی International SEO چیست و چگونه می‌تواند شما را جهانی کند؟ توسعه رهاورد جرگه

برای این منظور، ابزارهایی نظیر Google Keyword Planner و SEMrush را می‌توان به کار گرفت. با وارد کردن کلمات کلیدی پایه، می‌توانید پیشنهادات مرتبط با زبان‌ها و موقعیت‌های جغرافیایی مختلف را مشاهده کنید. نکته حائز اهمیت این است که زبان، عبارات و اصطلاحات در هر کشور ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، برای هر بازار هدف نیاز است که تحقیق جداگانه‌ای انجام دهید و کلمات کلیدی محلی را شناسایی کنید. با به‌کارگیری این کلمات در محتوای وب‌سایت، عنوان‌ها و متا تگ‌ها می‌توانید شانس دیده شدن سایت خود در جستجوهای محلی را افزایش دهید. تأثیر سئوی بین المللی بر کسب و کارها به وضوح در جذب مشتریان بیشتر و افزایش ترافیک وب‌سایت مشهود است.

ولی آروم باشید، دیگه نیاز نیست بدون جواب بمونید، چون متخصصان مفهوم معروف سئوی بین‌المللی رو خلق کردن و این دقیقا همون چیزیه که قراره اینجا یاد بگیرید. در حالت کلی مراحل یکسان است؛ اما اینکه به چه صورت مراحل اجرا شوند و در هر مرحله چه مواردی بیشتر از بقیه اهمیت دارد، متفاوت خواهد بود. سئو سایت بین المللی شامل اقداماتی است که به منظور دریافت بک لینک و افزایش ورودی از دیگر کشورها انجام می‌شود. ابزار Google My Business Account به رشد سئو شما کمک می‌کند؛ چرا که این روش نقطه شروعی است که گوگل به دنبال داده‌های جغرافیایی و زبانی در سایت شما باشد. اگر در سایت خود صفحاتی دارید که به بیش از یک زبان ترجمه شده‌اند، باید از تگ hreflang استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید که از کجا و چگونه استراتژی سئوی بین‌‌المللی خود را شروع کنید سوالات زیر را بخوانید. این سوالات و پاسخ آن‌ها به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا توان این کار را دارید و یا می‌خواهید به این حوزه وارد شوید یا خیر. در صورتی که از قابلیت ترجمه خودکار (TranslatePress) برای ترجمه صفحات استفاده می کنید، نیاز است محتوای هر صفحه را مجدد بررسی کنید. اگر ترجمه خودکار محتوای صفحات برای کاربران خوانا و قابل فهم نباشد، گوگل آن محتوا را اسپم در نظر می‌گیرد. بنابراین کیفیت ترجمه محتوای صفحات حتی به‌صورت خودکار بسیار اهمیت دارد. انتخاب بهترین گزینه، به هدف سایت و دیگر عوامل مرتبط با سئوی بین المللی بستگی دارد که با نظر متخصص سئو می‌توان مناسب‌ترین نوع دامنه را در نظر گرفت.

برای جلوگیری از مشکلات مرتبط با محتوای تکراری و سردرگمی موتورهای جستجو، تگ‌های hreflang را به درستی پیاده‌سازی کنید. این تگ‌ها زبان و منطقه هدف را مشخص می‌کنند و تجربه بهتری برای کاربران فراهم می‌کنند. مشتریان اغلب از جستجوهای محلی برای یافتن مکان‌های نزدیک برای غذا خوردن استفاده می‌کنند. بهینه‌سازی سایت با کلمات کلیدی مانند رستوران سنتی نزدیک من یا کافه در تهرانپارس می‌تواند به افزایش ترافیک حضوری کمک کند. سئو عربی نه تنها به بهبود دید کمک می کند، بلکه ایجاد اعتماد و تعامل با مشتریان خارجی را نیز تسهیل می کند.

با اجرای استراتژی‌ های سئو ، می‌ توانید هزینه‌ های ارتباط با تاجران بین‌ المللی را کاهش دهید. سئو به شما کمک می‌ کند تا وب‌ سایت خود را به‌گونه‌ ای بهینه کنید که مشتریان دائمی از طریق جستجوی ارگانیک پیدا شوند. این جریان مداوم از مشتریان جدید می‌ تواند به رشد کسب و کار شما کمک کرده و سودآوری بلندمدت را تضمین کند. گوگل در تلاش است بهترین نتایج را مطابق با زبان و محل جستجوکننده نمایش دهد. از این رو با استفاده از سیگنال‌های ویژه‌ای که در وب سایت خود اضافه می‌کنید به گوگل و یا سایر موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا بدانند سایت شما دارای محتوایی مناسب برای شخصی در کشوری خاص با زبانی خاص است.

سئو بین المللی، بهینه سازی جستجو برای افرادی است که در کشورهای مختلف هستند و یا به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند. حالا سئوی بین‌المللی به چه دردی میخوره؟ فرض کنید شما توی مکزیک هستید و کسب‌ و کارتون به خوبی داره پیش میره، هم به‌ صورت حضوری و هم آنلاین. حضورتون توی اینترنت انقدر قوی شده که یهویی شروع کردید به دریافت بازدید کننده‌هایی از کلمبیا، اسپانیا، آرژانتین و بقیه جاها. اگرچه تولید محتوایی که با انتظارات کاربران محلی مطابقت دارد بسیار مهم است اما به جای آنها تصمیم نگیرید. به جای تغییر مسیر خودکار به جایی که کاربران بر اساس آدرس IP خود فرود می‌آیند، به آنها اجازه دهید که خودشان، منطقه موردنظر خود را انتخاب کنند.

اطلاعات کسب‌وکارتان را در دایرکتوری‌های معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرم‌ها اطمینان حاصل کنید. ادغام GA4 با کنسول جستجوی گوگل برای تجزیه و تحلیل استراتژی های سئو بین المللی بسیار مفید است. Google Analytics 4 (GA4) می تواند ابزار مفیدی برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی استراتژی های سئو بین المللی باشد. بدون شک طراحی اختصاصی سایت، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد، اما هزینه زیادی به همراه دارد. به همین دلیل می‌توان وردپرس را بهترین CMS برای ساخت سایت‌های تک‌زبانه و چند زبانه دانست. از امکانات وردپرس می‌توان به رایگان بودن آن، رابط کاربری بسیار آسان و وجود افزونه‌های بسیار کاربردی جهت طراحی و سئو نام برد.

انتخاب دقیق محل هدف‌گذاری و مخاطبان می‌تواند تأثیر زیادی بر کارایی استراتژی شما داشته باشد. این لیست به شما کمک می‌کند تا در مسیر شناسایی و انتخاب بهترین متخصصین سئو بهینه‌تر عمل کنید. اما همیشه به خاطر داشته باشید که در دنیای پویا و در حال تغییر دیجیتال، به‌روز بودن و انعطاف‌پذیری دو ویژگی حیاتی برای موفقیت است. این اطلاعات می‌توانند در صفحه تماس با ما، فوتر سایت یا بیانیه‌های خبری درج شوند. این ابزار به شما امکان می‌دهد پروفایل Google Business را بهینه کرده و اطلاعات کسب‌وکار را در بیش از 150 دایرکتوری محلی فهرست کنید.

الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شده‌است. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینه‌هایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آن‌ها پیشنهاد دهد. تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم این الگوریتم باعث می‌شود کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی استراتژی‌های محلی خود همیشه به‌روز باشند. به طور کلی اولین گام برای هدف گذاری سئو بین المللی انتخاب کشورها و مناطقی است که می خواهید فعالیت خود را به آنها معرفی کنید. بسیاری از افراد گمان می کنند که تنها تولید محتوا به زبان دیگر صفحات وب سایت را در سطح جهانی معرفی می کند.

می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و SEMrush استفاده کنید تا کلمات کلیدی مرتبط با زبان و بازار هدف را شناسایی کنید. سایت باید سرعت بالایی داشته باشد و بهینه‌سازی برای دستگاه‌های مختلف، به‌ویژه موبایل، در آن لحاظ شود. با تجزیه و تحلیل این داده‌ها، می‌توانید تصمیم‌های بهتری برای بهبود سئو بین المللی خود بگیرید و به موفقیت بیشتری دست یابید. این ارزیابی‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی تغییرات لازم را اعمال کنید و استراتژی‌های بهتری را برای جذب مخاطبان جهانی طراحی کنید. با این وجود، قبل از تصمیم گیری بررسی کنید که آیا می‌توانید با آنها به خوبی رقابت کنید یا خیر. بعد از در نظر گرفتن این نکات و تصمیم گیری برای اجرای  یک استراتژی سئو در سطح بین المللی باید جنبه‌های کلیدی خاصی را در نظر بگیرید.

BrightLocal با ارائه گزارش‌های دقیق و مدیریت یکپارچه، تمام نیازهای سئو محلی شما را پوشش می‌دهد. فیلتر کردن گزارش ها بر اساس ابعاد جغرافیایی، مانند کشور یا منطقه، تجزیه و تحلیل دقیق رفتار کاربر را امکان پذیر می کند. با استفاده مؤثر از ویژگی‌های GA4، کسب‌وکارها می‌توانند بینش‌های عملی را برای اصلاح رویکرد خود و ارتباط بهتر با مخاطبان خود تجزیه و تحلیل کنند. با بهره گیری از اصول سئو بین المللی نیز می توان بدون هیچ محدودیتی در موقعیت های جغرافیایی مختلف، مشتری جذب کرد. یک شرکت و یا سازمان که می‌خواهد به شرکت‌های مختلف در چندین کشور خدمات ارائه دهد و ارتباطات خود را در یک وب سایت حفظ کنید.

این اقدام به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات سایت شما را بهتر ایندکس کنند. ابتدا کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را پیدا کنید که افراد برای جستجوی محصولات یا خدمات محلی استفاده می‌کنند. از ابزارهایی مانند Google Autocomplete و Google Keyword Planner برای شناسایی این کلمات استفاده کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console برای بررسی عملکرد سایت خود استفاده کنید و به صورت منظم گزارش‌های مربوط به ترافیک، رتبه‌بندی کلمات کلیدی و میزان کلیک (CTR) را تحلیل کنید. با استفاده از این داده‌ها می‌توانید استراتژی‌های سئو خود را بهبود بخشید و محتواها و صفحات ضعیف‌تر را تقویت کنید. از آنجا که هدف نهایی تلاش‌های سئو بین المللی ارائه خدمات خوب به مشتریان است، درک ارزش‌های محلی برای رنگ‌ها، زیبایی شناسی طراح، سازماندهی محتوا و سایر عوامل فرهنگی نیز ارزش شما را خواهد داشت.

پیکربندی اشتباه آن‌ها می‌تواند به سردرگمی موتورهای جستجو و کاربران منجر شود. سئوی محلی کمک می‌کند کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. به‌طور ساده، سئوی محلی باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب کنید و فروش‌تان بیشتر شود. با ایجاد لینک‌های داخلی (Internal Links) و خارجی (Backlinks) می‌توانید به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید. لینک‌های داخلی باعث می‌شوند که کاربران و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند به صفحات مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند.

شما باید محتواهایی که در سایت اصلی خود می‌نویسید، به زبان‌های دیگر هم ترجمه کنید. سئو بین المللی با درک چگونگی ارائه بهترین خدمات سئو به مشتریان خود و سپس تلاش برای شخصی سازی محتوای شما و تجربه جستجو بر اساس نیازهای آنها آغاز می شود. با استفاده از مراحل بالا، می‌توانید با SEO بین المللی شروع به کار کنید تا وب سایت خود را برای مخاطبان خود که در کشورهای مختلف هستند یا به زبان های مختلف صحبت می‌کنند، بهینه کنید. سئوی بین‌المللی فقط درباره کلمات کلیدی و محتوا نیست، بلکه شما باید مطمئن شوید که المان‌های تجربه کاربری در سایت شما رعایت شده است و همه کاربران به راحتی به سایت شما دسترسی دارند. برای مثال، پر کردن فرم‌ها به زبان‌های مختلف، نمایش قیمت‌ها به ارز محلی و دسترسی به منابع چندرسانه‌ای شامل تجربه کاربری نیز می‌شوند.

در واقع فقط با استراتژی‌های روتین که برای سایت‌های ایرانی در وب فارسی اجرا می‌شود نمی‌توان در سئو سایت‌های چند زبانه موفق شد. سئو سایت برای جذب مشتری خارجی یک روش نوین بازاریابی در جهان است که می توانید از طریق اینترنت و جستجوی گوگل به نتیجه برسید. سئو تنها روش بازاریابی است که مشتریان به دنبال شما می آیند در روش های دیگر بازاریابی شما باید به دنبال مشتریان بروید. شما می توانید از طریق سئو سایت مشتریانی را جذب کنید که در اینترنت خدمات و یا محصولات شما را جستجو می کنند. زمانی که یک فرد در خارج از کشور به دنبال یک محصول و خدمت است آن را در گوگل سرچ می کند. اگر وب سایت شما در نتایج بالای گوگل قرار بگیرید، احتمال اینکه آن فرد تبدیل به مشتری شود بسیار زیاد است.

اگر قصد رقابت با کسب و کارهای بین المللی را دارید، سئو بین المللی یک ضرورت است. یکی از نکات مهم در سئو بین المللی این است که به زبان مشتریان خود صحبت ‌کنید. در این زمینه، تحقیقات خود را انجام دهید و همیشه به سؤالات به زبان مادری آن‌ها و به نحوی مناسب پاسخ ‌دهید. آیا می‌خواهید کارهای سنگین سئوی بین المللی را خودتان انجام دهید یا برون‌سپاری کنید؟ هر دو مزیت‌هایی دارند. شما بهتر از هرکس دیگری برند خود را می‌شناسید، اما کارشناسان سئو در شناخت آداب و رسوم و ترجیحات محلی و ایجاد استراتژی مناسب، مهارت بیشتری دارند.

هنگامی که وب سایت شما در صفحات اول نتایج جستجو ظاهر می شود، کاربران بیشتر بر روی پیوند وب سایت شما کلیک می کنند. افزایش در ترافیک ارگانیک می تواند منجر به جذب مشتریان خارجی، افزایش فروش و در نهایت رشد کسب و کار شما شود. فرض کنید می‌خواهید کسب‌وکار خود را از یک شرکت داخلی به یک برند جهانی تبدیل کنید؛ در این صورت، یادگیری اصول و تکنیک‌های سئوی بین‌المللی برای شما حیاتی خواهد بود. برای پاسخ به این سوال که سئو بین المللی چیست، باید گفت که به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به منظور بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو در کشورهای مختلف و زبان‌های گوناگون انجام می‌گیرد. هدف اصلی این نوع سئو، افزایش ترافیک ارگانیک (طبیعی) از کاربران در سراسر جهان است. به عبارت دیگر، سئو بین المللی یا همان International SEO به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که برای مخاطبان در کشورهای مختلف با زبان‌های متفاوت، قابل دسترس و جذاب باشد.

این تقسیم بندی به ویژه برای شناسایی مناطق با عملکرد بالا و بهینه سازی استراتژی ها برای مناطق با عملکرد پایین مفید است. گسترش و رشد در بازارهای بین المللی جدید چالشی برای بسیاری از مشاغل در سراسر جهان است. کاربران وردپرس می‌توانند از یک افزونه وردپرس برای مدیریت hreflang خود استفاده کنند. در حالی که عناصر فنی مانند ساختارهای URL و تگ های hreflang مهم هستند، آنها تنها بخشی از معادله هستند. کافی نیست که استراتژی سئوی ایالات متحده خود را کپی/پیست کنید و آن را یک روز بنامید. همچنین وجود افرادی که در صورت امکان زبان های منطقه ای خاص را می دانند نیز مهم است.

وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه می‌دهند، می‌توانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights برای ارزیابی و بهینه‌سازی سرعت استفاده کنید. اطلاعات Name (نام کسب‌وکار)، Address (آدرس) و Phone (شماره تماس) را در قسمت‌های مهم سایت (مانند فوتر، صفحه تماس با ما و صفحه اصلی) درج کنید. مطمئن شوید این اطلاعات با NAP موجود در دایرکتوری‌ها (Directory) و Google My Business یکسان است. از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را در Google و دیگر پلتفرم‌ها ثبت کنند. اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید، اگر می‌خواهید آن حجم جستجو را به دست آورید، مطمئن شدن از بومی‌سازی نام محصولات در منطقه خاص بسیار مهم است.

برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط، زیرشاخه‌ها یک گزینه مقرون به صرفه هستند، اما برای برندهای بزرگ‌تر، ccTLDs یا زیردامنه‌ها می‌توانند بازدهی بهتری داشته باشند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ بیزکوک با خدمات سئو سایت اصولی به شما کمک می‌کنیم با استفاده از سایت خود در بازارهای جهانی قدم بگذارید و فروش کالا یا خدمات خود را افزایش دهید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا رفتار بازدیدکنندگان را در کشورهای مختلف تجزیه و تحلیل کنید. ساختار دامنه و URL سایت شما تأثیر زیادی بر نحوه نمایش سایت در نتایج جستجوی کشورهای مختلف دارد. برای موفقیت در سئو بین‌المللی باید یکی از روش‌های انتخاب دامنه را برای سایت خود انتخاب کنید.

با این حال، استراتژی بسیاری از کسب‌و‌کارها این است که همان محتوایی را که در بخش فارسی سایت (هر زبانی) منتشر می‌کنند، برای زبان دوم و سوم سایت هم در نظر بگیرند. در این روش نه‌تنها محتوا برای یک کشور یا یک زبان بومی نشده است، بلکه ترجمه کلمه‌به‌کلمه آن‌ باعث به‌وجودآمدن مشکلات نگارشی و سئویی می‌شود. شاید فکر کنید کسب‌وکارهایی که در ابتدای مسیر فعالیت خود هستند به سئوی بین المللی نیاز نداشته باشند. از طرفی، شاید به دلیل اینکه رقابت در کشورهای خارجی بسیار زیاد است و جایی برای کسب‌وکارهای تازه‌وارد نمی‌ماند، از سئوی بین‌ المللی منصرف شوید. استفاده نادرست یا نبود تگ‌های hreflang یکی از رایج‌ترین مشکلات سایت‌های چندزبانه است. این تگ‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند زبان و منطقه جغرافیایی هدف هر صفحه را درک کنند.

برای مثال، می‌توانید ویدئوهای آموزشی درباره مراحل مهاجرت به کشورهایی مانند کانادا یا استرالیا تولید کنید و این ویدئوها را در سایت خود قرار دهید. برای بهینه‌سازی محتوای چندزبانه، از تگ‌های hreflang استفاده کنید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند زبان و منطقه هدف هر نسخه از سایت شما را به درستی تشخیص دهند. همچنین دقت کنید که محتوای ترجمه شده به درستی بومی‌سازی شده باشد و تنها ترجمه مستقیم و کلمه به کلمه نباشد. برای شروع سئو سایت بین‌ المللی ابتدا بهتر است ببینید که ترافیک سایت شما از کدام کشورها (در صورتی که از کشور دیگری هم کاربر دارید) می‌آید و آیا از کشور هدف خود کاربری در حال حاضر دارید یا خیر. سایت‌های چند زبانه، سایت‌هایی هستند که محتوا و خدمات خود را در بخش‌های مختلف سایت به بیش از یک زبان ارائه می‌دهند. سایت‌های چند زبانه برای بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو، باید فرایندهای مختلف بهینه‌سازی و سئو را به طور ویژه‌ای انجام دهند.

هر کلمه کلیدی که برای تولید محتوا انتخاب می‌کنید باید دقیقاً پاسخگوی نیازهای جستجوشدگان باشد. برای درک نیاز کاربران، جستجوی کلمات کلیدی و بررسی سایت‌های برتر نتایج گوگل امری حیاتی است. گوگل معمولاً وب‌سایت‌هایی را نمایش می‌دهد که بهترین پاسخ را به نیاز کاربران ارائه داده‌اند. بنابراین، تحلیل وب‌سایت‌های برتر و بررسی نوع محتوای آن‌ها به شما کمک می‌کند تا محتوای سایت خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که نیازهای کاربران را بهتر پوشش دهد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که نیاز کاربران ممکن است با گذشت زمان دچار تغییرات اساسی شود.

انجام این کار باعث می‌شود موتورهای جستجو بدانند که از چه زبانی در هر صفحه استفاده می‌کنید. در نتیجه، محتواهای وبسایت‌تان با عنوان محتوای تکراری شناسایی نخواهند شد. همچنین، درج این برچسب کمک می‌کند که محتوای مناسب برای کاربران به توجه به به کشورشان نمایش داده شود. برای اینکه بدانید چه نوع محتواهایی را باید تولید کنید به تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارید. از این نظر، تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی یا ملی برای منطقه یا کشور مبدا شما کافی خواهد بود.

در واقع، تأثیر سئوی بین المللی بر کسب و کارها می‌تواند نتایج چشم‌گیری را به ارمغان بیاورد. در ادامه، به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های متفاوت سئوی بین‌المللی پرداخته و نحوه اجرای آن‌ها را به تفصیل توضیح خواهیم داد تا بتوانید از این استراتژی‌ها بهره‌برداری کنید. سئو سایت بین المللی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای بهبود دیده شدن وب‌سایت‌ها در سطح جهانی است. این فرآیند به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری از کشورهای مختلف جذب کنند و به طور مؤثری در بازارهای جهانی رقابت کنند. سئو به روش بين المللی مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها با هدف جذب کاربران از کشورهای مختلف و به زبان‌های متنوع انجام می‌گیرد.

یکی از اقدامات مهم در سئو بین المللی سایت‌ها این است که به موتورهای جستجو بگویید زبان اصلی سایت شما چیست. کاری که شما باید برای نشان‌دادن زبان سایت به گوگل انجام دهید این است که از تگ hreflang در کد صفحات استفاده کنید. این تگ به گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحه‌ای را به کاربران نشان دهد که با زبان و موقعیت آن‌ها مطابقت دارد. بنابراین، ترجمه هر کلمه کلیدی را جداگانه بررسی کنید و نحوه جستجوکردن آن را در کشور هدف در نظر بگیرید. در برخی از موارد، شما نیازی به ترجمه یک کلمه یا عبارت ندارید، چون به همان شکل بین کاربران و مشتریان آن حوزه رایج است.

اطمینان حاصل کنید که محتوای ترجمه شده شما توسط یک سخنران بومی تهیه و توسط اعضای مخاطبان مورد نظر مورد بازبینی قرار گرفته است. قبل از تنظیم ساختار url خود، از کد کشورها اطمینان حاصل کنید و به خاطر داشته باشید که صرف نظر از انتخاب‌هایی که برای یو آر ال خود انجام می‌دهید، گوگل ممکن است گاهی اوقات محتوای اشتباه را به کاربران نشان دهد. در این صورت برچسب hreflang می‌تواند سیگنال‌های اضافی را برای کمک به گوگل فراهم کند. ساختار URL به گوگل کمک می‌کند که بفهمد کدام کاربران از کشورهای مختلف بر روی آن صفحه هستند. برخی از سایت‌ها تمرکز خود را بر روی زبان قرار می‌دهند، مانند صفحه اصلی فیسبوک که به کاربران این امکان را می‌دهد که زبان خود را انتخاب کنند.

از SEMRush برای دقیق‌ تر کردن جستجو استفاده کردیم و نتایج برای کلمه کلیدی “موتورهای جستجو” (در اسپانیایی، “motores de búsqueda”) رو به دست آوردیم. مثلاً ترافیک کلمات کلیدی، اهمیت کلمات کلیدی در هر کشور، نحوه جستجوی کاربران و… . اگه به مثال ما نگاه کنید، حجم جستجو برای کلمه کلیدی “موتور های جستجو” توی مکزیک بیشتر از اسپانیاست. سئوی بین‌ المللی به فرآیند بهینه‌ سازی سایت یا وبلاگ گفته میشه تا موتور دهای جستجو بتونن تشخیص بدن که شما می‌ خواید به کدوم کشور ها دسترسی داشته باشید یا از چه زبان‌ هایی در کسب‌ و کارتون استفاده کنید. چند نکته در خصوص ساختار URL برای سئو بین المللی وجود دارد که هر وبمستر و متخصص این حوزه باید آن‌ها را در نظر بگیرد.

در سئو بین المللی زیرشاخه‌ها و دامنه‌های ملی و تولید محتوای محلی برای هر بازار بومی‌سازی می‌شود. در این راهنمای سئو بین‌المللی، با نکات کلیدی برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها آشنا می‌شوید. از انتخاب دامنه و محتوای مناسب تا بهینه‌سازی چند زبانه، هر بخش از سایت برای مخاطبان جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد. با مطالعه این مقاله، با مراحل مهم و تکنیک‌های کاربردی سئو بین‌المللی آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کند وب‌سایت خود را برای مخاطبان جهانی بهینه‌سازی کنید و به رتبه‌های بالای موتورهای جستجو دست یابید. برای مثال، یک شرکت نرم‌افزاری جهانی ممکن است برای ارتقاء رتبه‌بندی خود در نتایج جستجو در کشورهای مختلف، به وبلاگ‌های فناوری در آن کشورها لینک بدهد.

انتخاب ساختار مناسب سایت (مثل استفاده از زیردامنه‌ها، زیرشاخه‌ها یا دامنه‌های ملی) به موتورهای جستجو کمک می‌کند که کشور هدف شما را شناسایی کنند. هر کدام از این روش‌ها بسته به استراتژی کسب‌وکار و بازار هدف می‌تواند مؤثر باشد و مزایا و معایب خاص خود را دارند. از جمله متاتگ‌ها، زبان مورد استفاده در صفحات، ساختار صفحه، آدرس URL و حتی موقعیت جغرافیایی ثبت‌شده برای سایت. تمامی این موارد باید به دقت بررسی شوند تا مطابق با نیازهای مخاطبان در کشورهای مختلف بهینه‌سازی شوند. به این ترتیب، سایت شما قادر خواهد بود رتبه بهتری در نتایج جستجوهای بین‌المللی کسب کند. سئو بین‌المللی یکی از جنبه‌های تخصصی بهینه‌سازی وب‌سایت است که هدف آن جذب مخاطبان از زبان‌ها و کشورهای مختلف است.

وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک می‌کند راحت‌تر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. توصیه می‌شود از گوگل ترنسلیت استفاده نکنید زیرا ترجمه را به صورت کلمه به کلمه انجام می‌دهد و به اصطلاحات کشور هدف آشنایی ندارد و از آن‌ها استفاده نمی‌کند. همچنین هنگام ترجمه باید تفاوت‌های فرهنگی نیز لحاظ شود تا برای خوانندگان آن زبان و کشور، جذابیت داشته باشد. در غیر این صورت نرخ پرش (Bounce Rate) وب‌سایت شما افزایش می‌یابد و تاثیر منفی زیادی روی رتبه شما می‌گذارد. اختصاص دامنه‌ای جداگانه با استفاده از کد کشور، قدرتمندترین سیگنال کشور را به موتورهای جستجو برای سئو بین المللی ارائه می‌دهد.

سئو سایت چند زبانه (Multilingual SEO) با سئوی سایت‌های فارسی تفاوت دارد و برای اجرای آن باید یک استراتژی دقیق و جامع تدوین کنید که در این مطلب به این موضوع به صورت کامل اشاره می‌کنیم. در استراتژی‌های مؤثر ترکیبی از داده‌های جغرافیایی و زبانی را برای توسعه برنامه‌های سئو به کار می‌رود که نرخ بازدهی قابل اعتماد را ایجاد می‌کنند. یک استراتژی سئو بین المللی قوی به شرکت شما کمک می‌کند تا به بازارهای جدید دست یابد و درآمد خود را چند برابر کند. از همین رو، در این مقاله به موضوع سئو جانی سایت پرداخته و عوامل موثر، استراتژی‌ و ابزارهای مناسب برای سئوی بین‌المللی را معرفی کرده‌ایم. در بهینه‌سازی محتوا باید این نکته را جدی بگیرید که کاربران دوست دارند به زبان مادری خود در گوگل جستجو کنند. پس توجه به سبک زبانی و نوشتاری کاربران در یک کشور خاص می‌تواند شرط اول بهینه‌سازی داخلی صفحات سایت باشد.

برای سئوی بین‌المللی نه تنها انتخاب رویکرد مناسب مهم است (رویکرد زبان محور یا کشور محور، برون‌سپاری یا درون‌سپاری)، بلکه انتخاب بهترین روش‌ها برای سئوی بین‌ المللی نیز کارساز خواهد بود. ساختار دامنه وبسایت شما یافتن محتوای شما را برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو آسان‌تر (یا سخت تر) می‌کند. به عنوان مثال، برای بهبود سئو بین ‌المللی می‌توانید برای هر کشوری که محصولات یا خدمات شما در آن موجود است، یک سایت ccTLD منحصربفرد ایجاد کنید. بهترین کار این است که برای وبلاگ‌های محلی، مقاله بنویسید، درباره محتوای آن‌ها نظر بدهید و با اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی محلی ارتباط برقرار کنید و از رویدادهای محلی حمایت کنید. مرحله اول در توسعه استراتژی سئوی بین‌المللی، تعیین محل و مخاطبان هدف است. برای مثال، شما ممکن است تصمیم داشته باشید بازار بزرگ برزیل را هدف بگیرید و سپس روی یک گروه خاص از مشتریان آن بازار تمرکز کنید که توانایی خرید از شما را دارند.

این توقف ناگهانی به این خاطره که میخوایم شما رو دعوت کنیم تا به چند اصطلاح که استفاده میکنیم و نباید ازشون غافل بشیم فکر کنید، مثل رقابت جهانی و بین‌ المللی‌ سازی. بر اساس آمار منتشر شده در وبسایت Memsource، در دنیا حدود ۴۰% خریداران ترجیح می‌دهند تا محصولاتی را از سایت‌هایی با زبان غیربومی خود خریداری کنند. به هر حال در دنیا، تمامی مردم می‌توانند از هر فروشگاه آنلاینی در هر کشوری با کارت‌های بانکی که دارند، خرید خود را انجام دهند. اگر بخواهیم که نمونه بارزی مثال بزنیم، سایت آمازون یا علی بابا را می‌توان گفت. سئو اینترنشنال به شما این امکان را می‌دهد که به بازارهای جدید در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید و مشتریان جدیدی جذب کنید. عوامل متعددی بر سئو بین المللی تاثیر می‌گذارند و تلاش‌های سئوی شما را جهت می‌دهند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/